Dopravný podnik pristúpil k postupnej likvidácii nepojazdných a vyradených vozidiel, ktoré uvoľnili miesto pre desiatku nových trolejbusov. Vozidlá boli z technického hľadiska v takom stave, že ich oprava by bola finančne nerentabilná a návrat týchto vozidiel pre služby verejnosti nerealizovateľný.
V júli tohto roku sme vyhlásili verejnú súťaž na odpredanie, respektíve na realizáciu ekologickej likvidácie vyradených a dlhodobo odstavených trolejbusov a autobusov. Odťah a rozoberanie sa začalo v uplynulých dňoch aj vzhľadom k dodávke nových trolejbusov, pre ktoré sme potrebovali miesto. Areál podniku v uplynulých dňoch opustili kĺbové trolejbusy Škoda 15Tr M, s evidenčných číslami 116, 117 a 118, čím sa definitívne uzatvorila kapitola vysokopodlažných trolejbusov v našom meste. Ďalšími vozidlami boli trolejbusy štandardnej dĺžky Škoda 14TrM s evidenčným 122 a Škoda 14Tr, ev. č. 78. U posledného spomínaného trolejbusu bola snaha o jeho zachovanie ako historické vozidlo, ale podrobnejšou analýzou technického stavu bolo zistené fatálne poškodenie nosných a hnacích častí, ktoré by boli v tomto stave neopraviteľné. Najnovším vyradeným trolejbusom bola Škoda 24Tr Irisbus s evidenčným číslom 702, ktorá patrila medzi prvé nízkopodlažné trolejbusy v prešovských uliciach. Jej nie dlhé pôsobenie však sprevádzalo enormné množstvo porúch, ktoré viedli k jej odstaveniu a vyťaženiu náhradných dielov pre ostatné vozidlá tohto typu. K likvidácii boli postupne odtiahnuté aj článkové autobusy Karosa B 961 E s evidenčnými číslami 347 a 349. Prvé zo spomínaných vozidiel malo poškodené nosné časti a niektoré diely boli použité k oprave ostávajúcich vozidiel tohto typu. Druhé vozidlo bolo po rozsiahlom požiari a jeho oprava by bola finančne a technicky neuskutočniteľná.
Trolejbusy:
Typ |
14 TR |
14 TR |
15 TR |
15 TR |
15 TR |
24 TR |
Bočné číslo |
78 |
122 |
116 |
117 |
118 |
702 |
Vek vozidla (rokov) |
33 |
19 |
23 |
22 |
22 |
14 |
Najazdené km |
989 248 |
854 886 |
1 267 108 |
1 201 603 |
1 192 850 |
564 998 |
Prevedenie |
štandardný |
štandardný |
kĺbový |
kĺbový |
kĺbový |
štandardný |
Autobusy:
Typ |
Karosa B 961 |
Karosa B 961 |
Bočné číslo |
347 |
349 |
Vek vozidla (rokov) |
18 |
17 |
Najazdené km |
707 389 |
681 258 |
Prevedenie |
kĺbový |
kĺbový |
Vozidlá boli postupne odtiahnuté do vozovne Solivar, resp. priamo k realizátorovi ekologickej likvidácie. Cena za 1 kg netriedeného odpadu bola vysúťažená na 0,04€/kg bez DPH a za elektrický odpad, čo sú v tomto prípade trakčné motory trolejbusov, na 0,25€/kg bez DPH. Výsledná cena bude stanovená až po postupnej demontáži, roztriedení a zhodnotení recyklovateľných dielov jednotlivých vozidiel.
Spomínané vozidlá slúžili k spokojnosti cestujúcich dlhší aj kratší čas, na ich stave sa podpísal vek, alebo nešťastné udalosti, ale svoju službu splnili nadštandardne.